Huisregels

10 tips voor een fijn bezoek aan Crimpenerwaert Dierenartsen

Crimpenerwaert dierenartsen 105
Crimpenerwaert dierenartsen 105

Huisregels

10 tips voor een fijn bezoek aan Crimpenerwaert Dierenartsen

Sommige dieren vinden een bezoek aan de dierenarts best spannend. Dat begrijpen we heel goed. We doen er alles aan om je bezoek zo relaxed en aangenaam mogelijk te maken, voor je huisdier én voor jou. Daarom vragen we je om je aan onderstaande huisregels te houden.

Om te beginnen werken we uitsluitend op afspraak. Zo hebben we alle aandacht voor je dier en is het nooit druk of onrustig in de wachtruimte. Een afspraak maken gaat het makkelijkst door te bellen met onze praktijk in Lekkerkerk (0180-661310) of Bergambacht (0182-351695). Spoedgevallen zijn natuurlijk een uitzondering hierop. 

We hebben hart voor dieren en doen ons werk naar beste eer en geweten. We behandelen je dier met liefde en aandacht en leggen jou als baasje vooraf duidelijk uit wat we gaan doen. We verwachten dat bezoekers aan onze praktijken zich fatsoenlijk gedragen en tolereren geen scheldpartijen, agressief gedrag of bedreigingen. Eén van onze dierenartsen is powerlifter en we tillen regelmatig een Sint Bernard of kalf op. Wees gewaarschuwd!  Even serieus: laten we gewoon een beetje netjes en gezellig met elkaar omgaan. Ben je het ergens niet mee eens, zeg het dan zodat we het samen op kunnen lossen. 

En dan nu: onze huisregels

En dan nu:
onze huisregels

1.

Meld je bij binnenkomst bij onze balie.

2.

In de wachtkamer moeten honden kort aangelijnd zijn. Katten moeten in een degelijk vervoersmandje zitten. Onze Cat Friendly praktijk in Bergambacht heeft een apart gedeelte voor katten. Een ongelukje (plassen en/of poepen) kan gebeuren. Meld dit even bij de balie zodat we het snel op kunnen ruimen.

3.

Sommige honden en/of katten zijn bang. Zijn er meerdere patiënten in de wachtkamer, houd dan een beetje afstand van elkaar. Weet je van je hond dat deze uit kan vallen naar andere dieren of mensen? Doe hem dan voordat je de praktijk betreedt een muilkorf of snuitband om. Het betreden van en verblijf in onze praktijk is voor jou en je dier voor eigen risico (maar meestal zit onze huiskrokodil netjes opgeborgen in de bezemkast).

4.

Bel ook bij spoed dat je eraan komt. We kunnen ons dan voorbereiden op jullie komst en indien nodig afspraken verzetten. Tijdens openingstijden kan je voor spoedgevallen onze praktijken bellen: 0180-661310 (Lekkerkerk) of 0182-351695 (Bergambacht). Bel ‘s avonds of in het weekend naar ons spoednummer 0180-661310. Je krijgt dan de dienstdoende spoeddierenarts aan de lijn. Voor spoeddiensten geldt een aangepast tarief en je dient de factuur direct te voldoen.

5.

Lukt het toch niet om op consult te komen, bel dan minimaal 6 uur van tevoren af. Staat er een operatie gepland maar ben je verhinderd, dan dien je je minimaal 24 uur van tevoren af te melden. Als je je niet tijdig afmeldt of niet op komt dagen op de afgesproken tijd kunnen we kosten in rekening brengen. 

Wij doen er alles aan om je op de afgesproken tijd te helpen. Soms komt er echter een spoedgeval tussendoor. Dan kan het zijn dat je even moet wachten of dat het consult naar een andere dag wordt verzet. We vragen om je begrip hiervoor.

6.

Een consult reken je bij voorkeur af met PIN. Soms vereist de behandeling dat je meerdere keren met je dier op controle komt. We geven je dier de best mogelijke zorg en we hopen op je begrip dat deze consulten niet kosteloos zijn.

7.

Als we je dier gaan opereren mag je de patiënt tussen 08:00 en 08:30 brengen, tenzij we iets anders hebben afgesproken. Laat je hond voor aankomst nog even goed uit. Wanneer je je huisdier ‘s ochtends brengt, laat de assistente gelijk weten rond welke tijd je je dier later die dag weer op kunt halen.

Honden en katten mogen vanaf 20:00 op de avond voor hun operatie niet meer eten. Drinken (alleen water!) mag wel. Konijnen, knaagdieren en fretten mogen wel gewoon eten en drinken.  

We raden aan om een bloedonderzoek te laten doen bij honden en katten die ouder zijn dan 8 jaar. Dit komt de veiligheid van de narcose ten goede.

8.

Laat altijd een telefoonnummer achter waarop je gedurende de dag van de operatie goed te bereiken bent. Soms komen we tijdens het opereren dingen tegen waarover we met je willen overleggen. We bellen met een afgeschermd nummer. 

De eerste controle na een ingreep of operatie is gratis. Zijn er meer controles nodig of treden er complicaties op, dan rekenen we hier kosten voor. 

9.

Onze klinieken hebben een ruim assortiment voeding voor katten, honden en knaagdieren van alle leeftijden. Deze voeding is tijdens de openingstijden van onze praktijken te koop aan de balie. Hiervoor hoef je geen afspraak te maken. Wil je er zeker van zijn dat we de juiste voeding op voorraad hebben, bel dan vooraf met één van onze praktijken. 

Heeft één van onze dierenartsen je kat of hond dieetvoeding voorgeschreven, dan kan je deze voeding tijdens openingstijden afhalen aan de balie. Is de dieetvoeding voorgeschreven door een dierenarts van een andere praktijk, neem dan de verpakking én het voorschrift mee zodat we je de juiste voeding meegeven. Ook dit kan zonder afspraak.  Dieetvoeding is altijd op voorschrift van een dierenarts. Zelf je kat of hond op dieetvoeding zetten kan levensgevaarlijk zijn. Daarom kan je bij ons alleen dieetvoeding afhalen op voorschrift van één van onze eigen dierenartsen of op vertoon van het recept van een andere praktijk. Het vrij afhalen van dieetvoeding is wettelijk verboden.

10.

Heeft één van onze eigen dierenartsen medicatie voor je huisdier voorgeschreven, dan kan je de medicijnen ophalen aan de balie tijdens onze openingstijden. Veehouders kunnen in overleg met hun behandelend landbouwhuisdierenarts ook na sluitingstijd medicijnen ophalen uit de medicijnenkluis. Komt het voorschrift van een dierenarts van een andere praktijk, dan nemen wij altijd eerst contact op met de betreffende praktijk voordat we je de medicijnen mee kunnen geven.

En dan nog iets over medicijnen

Medicatie is wettelijk ingedeeld in drie groepen: UDD, UDA en VRIJ. 

UDD staat voor Uitsluitend Door Dierenarts. Denk hierbij aan injecties. UDA medicatie zoals antibiotica, oor- en oogzalf is alleen op recept van de dierenarts te verkrijgen, maar mag je wel zelf toedienen volgens het voorschrift. Medicatie met de registratie VRIJ mag je zonder recept aan de balie afhalen. Dit zijn bijvoorbeeld middelen tegen wormen, vlooien en voedingssupplementen. Bel vooraf even met de praktijk om er zeker van te zijn dat we het op voorraad hebben.

Heb je na de behandeling nog medicijnen over, dan kan je deze terugbrengen naar de praktijk. We zorgen ervoor dat de medicijnen op een verantwoorde wijze en conform de wetgeving worden afgevoerd als klein chemisch afval. We geven geen geld retour en verkopen de medicijnen niet door. 

Ontdek je een gebrek of afwijking aan de meegegeven medicijnen, laat het ons dan zo snel mogelijk (maar uiterlijk binnen een week) weten. Dan ruilen we ze om voor nieuwe medicijnen.